Header-Swix

SWIX: JMÉNO, KTERÉMU MŮŽETE VĚŘIT

V roce 1946 se sen dvou mužů stal skutečností. Borge Gabrielsson, president švédské společnosti Astra Pharmaceutical, a Martin Matsbo, slavný švédský závodník, představili světu pod značkou SWIX revoluční vosky pro běžecké lyžování. Tyto vosky se lišily od tradičních vosků svým složením, které bylo na vědeckém základě vytvořeno ze syntetických surovin, na rozdíl od původních přírodních ingrediencí, jakými jsou například včelí vosk, dehet, smůla jehličnanů, tuky a oleje. Byly to také první vosky rozdělené do barevných kategorií: červený, modrý a zelený.

Když švédští závodníci, kteří začali používat SWIX, vyhráli všechny zlaté medaile v běžeckých závodech na Olympijských hrách v roce 1948 v St. Moritz, bylo to pro lyžařský svět jasné znamení, jakým směrem se vývoj musí nadále ubírat.

V roce 1949 značka SWIX expandovala ve vývoji řady skluzných vosků pro sjezdové lyžování, a poté v roce 1987 představila revoluční vosk pro veškeré disciplíny nazvaný Cera F, který se obratem stal nejúspěšnějším závodním voskem v historii lyžování.

Jak se vývoj a řady vosků dále rozrůstaly, zakoupila společnost SWIX v roce 1974 norskou továrnu Liljedahl Ski Pole, která byla největším výrobcem běžeckých holí na světě. Dnes společnost SWIX vyrábí přibližně jeden milion holí ročně pro sjezdové a běžecké lyžování a kondiční turistiku.

V roce 1989 se společnost SWIX rozrostla o továrnu Norheim vyrábějící outdoorové a lyžařské oblečení. Do té doby SWIX každý rok přestavuje novou kolekci zahrnující špičkové závodní modely a atraktivní kolekce sportovního outdoorového oblečení.  SWIX nabízí taktéž sportovní spodní prádlo, rukavice, čepice, tašky, vaky na lyže atd. Na testování se intenzivně podílí přední sportovci, kteří pomáhají textilní program posouvat stále vpřed.

SWIX je vlastněna výhradně společností Ferd AS Norsko již od roku 1978 a většina výroby vosků je realizována v Norském Lillehammeru.

To, co začalo jako skromná řada 5 lyžařských vosků, se rozrostlo do rozměrů celosvětově vedoucí značky zimních produktů. Nicméně cíl je stále stejný – přinášet radost rekreačním lyžařům a snowboardistům a úspěchy závodníkům díky té nejlepší kvalitě a výkonnosti.